Steve_UK
Active Member
- Joined
- Oct 15, 2010
- Messages
- 3,881
- Location
- UK
- Aircraft
- I'm not a pilot but have been lucky enough to fly in Mi-24 Hind, Mi-2, Mi-17, Lynx HAS3, Gliders, GA
An accident report from September - original in Polish then a "Google Translate"
Pilot ultralekkiego wiatrakowca podczas lotu na wysokości około 100 m nad powierzchnią ziemi zauważył wyłączenie się silnika wiatrakowca. Pilot podjął próbę uruchomienia silnika w locie, lecz zakończyła się ona niepowodzeniem. Wówczas pilot podjął decyzję o lądowaniu awaryjnym na pobliskim lądowisku w Karczewie. Podczas wykonywania lądowania, po przyziemieniu,wiatrakowiec przewrócił się na prawą stronę. Uszkodzeniu uległ wirnik, śmigło, przezierna owiewka oraz usterzenie wiatrakowca. W trakcie zdarzenia pilot nie doznał obrażeńi opuścił wiatrakowiec o własnych siłach.
The event was as follows: The pilot of the ultralight gyroplane during the flight at an altitude of about 100 m above the ground noticed the gyroplane engine shutdown. The pilot attempted to start the engine in flight, but it failed. Then the pilot decided to make an emergency landing at the nearby landing strip in Karczew. During the landing, after the touchdown, the gyrocopter turned over to the right side. The rotor, the propeller, the transparent fairing and the tail of the gyroplane were damaged. During the incident, the pilot was not injured and left the gyroplane on his own.
Pilot ultralekkiego wiatrakowca podczas lotu na wysokości około 100 m nad powierzchnią ziemi zauważył wyłączenie się silnika wiatrakowca. Pilot podjął próbę uruchomienia silnika w locie, lecz zakończyła się ona niepowodzeniem. Wówczas pilot podjął decyzję o lądowaniu awaryjnym na pobliskim lądowisku w Karczewie. Podczas wykonywania lądowania, po przyziemieniu,wiatrakowiec przewrócił się na prawą stronę. Uszkodzeniu uległ wirnik, śmigło, przezierna owiewka oraz usterzenie wiatrakowca. W trakcie zdarzenia pilot nie doznał obrażeńi opuścił wiatrakowiec o własnych siłach.
The event was as follows: The pilot of the ultralight gyroplane during the flight at an altitude of about 100 m above the ground noticed the gyroplane engine shutdown. The pilot attempted to start the engine in flight, but it failed. Then the pilot decided to make an emergency landing at the nearby landing strip in Karczew. During the landing, after the touchdown, the gyrocopter turned over to the right side. The rotor, the propeller, the transparent fairing and the tail of the gyroplane were damaged. During the incident, the pilot was not injured and left the gyroplane on his own.